Om bloggar.

Jag har alltid tyckt om att skriva och uttrycka mig med ord, så jag tänkte att bloggen kunde vara ett sätt att nå ut med mina tankar. Men det är en svår balansgång, för även om bloggen är min egen så är den offentlig, vem som helst kan läsa vad jag skriver. När man försöker låta bli att lämna ut sig själv allt för mycket så blir det lätt bara "dagens outfit"- eller "det här åt jag till lunch"-inlägg. Visst, det är trygga ämnen, men det känns så ytligt. Jag vill gärna tro att jag har något att säga, eller att jag kan beröra och påverka människor med det jag skriver.

Vi pratade om bloggar på svenskan idag. Om vad som är utmärkande för en blogg och vad som gör en blogg intressant. Jag funderar på vad jag skulle kunna göra för att min blogg ska bli mer läsvärd och jag tror att jag vill blanda "vanliga inlägg" med sådana här, där jag skriver mer. Skriver riktigt. Om riktiga, kanske t.o.m. viktiga saker.

Typ såhär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0