Jag saknar dig/Allra käraste syster...



Såg den här filmen med min syster igår.
Den handlar om ett par enäggstvillingar, men den ena systern dör i en bilolycka och lämnar den andra ensam kvar... 

Vi är ju tvillingsystrar, så jag kunde verkligen relatera till filmen. Visserligen är vi inte enäggstvillingar, men det fanns läskigt många likheter mellan oss tvillingparet i filmen. De bodde på landet, höll på med teater och var väldigt olika till klädstil och sätt. Även om vi inte tydligt kunde säga "vem som var vem" så kände vi igen oss mycket i deras förhållande till varandra.


Det är så lätt att ta varandra för givet när man alltid, alltid, alltid har haft varandra.
När man alltid, alltid, alltid kommer att ha varandra.

Du kan min historia, jag kan din. Behöver inte förklara så mycket, du förstår ändå.

Du är så stark.
Unik.
Du vågar vara den du är.
Du är alltid ärlig mot mig.
Du tar ingen skit.
Därför ser jag upp till dig.

Du har en klockren humor.
Du vet tillfällena när vet vi precis vad den andra tänker på,
börjar skratta och inte kan sluta?
Erkänn att du ler just nu!

Rastlös, drar från plats till plats.
Borta, fast ändå inte.
Långt borta, fast ändå inte.
Aldrig.
Nej, alltid nära.
Alltid.
Jag älskar dig, allra käraste syster.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så sant som du säger. Att när man alltid alltid är med varandra, tar man varandra för givet.

Men inte alltid.

Långt ifrån alltid.

Vi vet var vi har varandra, vi vet var den andra står.

Och det är inte långt borta.



Du är full av liv.

Du tror du är svag men du är stark.

Du vågar visa känslor.

Du vågar skratta och gråta.

Du är vacker.

Du vågar vara töntig och du vågar vara det med mig.



Ibland långt borta men alltid nära.



Jag älskar dig allra käraste tvilling syster.

2012-03-13 @ 10:15:17
Postat av: mam

Älskar er!

2012-03-13 @ 13:55:08
Postat av: i d a f o t o - ijda gilbertsson

åh så fina! :')

2012-04-27 @ 23:32:58
URL: http://idafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0