Tidsinställt om musik.

"Vad lyssnar du på för musik?" frågar någon jag inte känner så väl, och genast står jag där som ett rådjur framför lyktorna på en bil. Musiksmak är ju en väldigt personlig grej, så beroende av vad jag svarar så kommer personen att få en viss bild av mig som kanske inte alltid stämmer. Är det bara jag som tänker så?

Popare är si, punkare är så, folk som lyssnar på rock är på ett sätt och folk som lyssnar på hiphop på ett annat. Känner ni igen det? Visst stämmer det till en viss del, men jag tycker inte att man ska döma ut en hel person på förhand p.g.a. hans eller hennes musiksmak.

Inte heller ska man döma ut en speciell artist eller genre, bara för att det inte är vad man i vanliga fall lyssnar på och vill identifiera sig med.

"Michael Jackson? Äckligt!"
"The Beatles? Hur kan du lyssna på så gammal musik?"
"Vilken låt? Den som spelas på radio hela tiden? Vem lyssnar på sånt?"

Då känner jag mig tvungen att poängtera att jag lyssnar faktiskt inte bara på pop och mainstream. Jag har en del singer-songwriter grejer på min spotify. Jodå! Jag har t.o.m. en ROCK-SPELLISTA!!! Och jag kan nämna MINST 3 Ebba Grön låtar, så det så!! Och så lyssnar jag på pappas gamla LP-skivor också. FAKTISKT. 

Skämt åsido. My point is - var lite öppen, så slipper folk som inte har ett speciellt "fack" att sorteras i känna sig efterblivna i ditt sällskap ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0