The Girl With The Dragon Tattoo

(Bilden är naturligtvis inte min - så ära till den som ska äras för den)
Var på bio igår och såg "The Girl With The Dragon Tattoo", amerikanska (?) versionen av "Män som hatar kvinnor". Det var jag, min syster och min kusin med våra respektive pojkvänner. Lite trippeldejt känsla nästan, haha! Mysigt :) 

Tänkte hur som helst berätta lite om vad jag tyckte om filmen.
Till att börja med var jag skeptisk till hela grejen med en amerikansk version - jag menar, räcker det inte att bara sätta engelska undertexter på det svenska originalet?
Den var mycket längre än vad vi först trodde, men det gjorde absolut ingenting för jag satt som klistrad hela tiden! Själva storyn är väldigt spännande. Jag tycker att det var häftigt att se svenska miljöer och namn osv. i en film som är så tydligt amerikansk annars. Och då menar jag typ så här:

"Svensk" film:
Person 1: "Lisbeth är lite... speciell"
*Person 2 tar en klunk kaffe och säger:* "Vad menar du?"
Person 1: "Du får se"
*Dörr knarrar och Lisbeth kommer in*
Amerikansk film:
Person 1: "You see.. Lisbeth is.. Different" *Spänner ögonen i person 2*
Person 2: *rynkar pannan* "In what way?"
Person 1: *Tittar djupt in i kameran till ljudet av trummor* "In every way.."
*BAM och Lisbeth kommer in*

Lite överdrivet, men håll med om att skillnaden är lite så? Filmkonsten fascinerar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0