Den här bloggposten innehåller nötkräm

Barn-och-notkram

Foto: UNICEF

Varje dag dör 21 000 barn under 5 års ålder. De flesta pga. näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av saker som skulle kunna förebyggas med enkla medel - vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Det kan UNICEF leverera. Det kan VI tillsammans leverera!

Den här bloggposten kanske inte verkar mycket, men det är mitt sätt att bidra. I och med att jag publicerar den blir inte bara fler uppmärksammade på den här tysta katastrofen utan dessutom skänker re:member sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Om du också har en blogg och känner att du vill bidra på detta enkla sätt så kan du hämta material här.


Notkram-575
UNICEF/Pelle Bergström

"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något."

Kommentarer
Postat av: i d a f o t o - ida gilbertsson

sv: så sant så!

känner mig knappast så taggad på att ens fotografera, så jag vet faktiskt inte vad det är med mig.. :s

2012-01-07 @ 18:42:43
URL: http://idafoto.blogg.se/
Postat av: mam

Har delat din sida på FB. Eftersom jag inte har blogg eller hemsida!

2012-01-07 @ 20:14:27
Postat av: i d a f o t o - ida gilbertsson

sv: haha, så sant så! och då slösar man 5000 kronor på massa kameraskit igen, sen tröttnar man för gott, och då var alla dessa pengar förgäves...!

2012-01-07 @ 20:58:18
URL: http://idafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0