Kurt Kokar Skallen

Ikväll var jag och såg genrepet av föreställningen "Kurt Kokar Skallen"
Så här skriver Teatersmedjan på sin hemsida:

Så länge Kurt kan minnas har han kört truck på kajen, och han älskar verkligen sitt jobb. Men en dag är inget sig likt. Båtarna har slutat komma till kajen där Kurt jobbar, de vill hellre lägga till vid den splitter nya kajen intill. Inte nog med det. Inifrån en av containrarna som blivit kvar på kajen hörs knackningar…


(Texten blev lite liten här under, hoppas ni kan läsa ändå!)

Det första som slog mig när vi kom in i Stora salen var scenografin! Alltså hur det såg ut på scen. Så pampigt och framförallt välgjort! Den, tillsammans med en duktig orkester, bra ljud och ljus och snygga kostymer gav bra förutsättningar åt den stora ensamblen, som imponerade på mig! :) Roligt att se så många duktiga skådespelare!
Smarta scenlösningar och häftiga specialeffekter (!) fångade också min uppmärksamhet.

I ärlighetens namn så tyckte jag att pjäsen lät rätt tråkig innan jag såg den. Jag menar, en truckförare? Gäsp!
Men jag hade fel och blev positivt överraskad! Själva storyn är rolig och stundtals mycket spännande, ,men framför allt tankeväckande. Det händer mycket, speciellt i andra akten! 

Stort tack till ensamblen och alla runtomkring.
PREMIÄR IMORGON - SE DEN!



Kommentarer
Postat av: Clara

Tack så mycket! Detta var verkligen roligt att höra, vad själv väldigt osäker i början, men det är när man hör sånt här som man verkligen vill ge järnet imorgon!

Kul att ni kom! :)

/ Bud

2012-02-23 @ 23:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0